Ett inlägg jag länge ruvat på

Har fortfarande inte fått det riktigt klart i mitt huvud men nu kan jag inte ruva på det längre.
Vänskap ska det handla om nu.

Man har olika vänner för olika saker, vissa kommer man riktigt nära andra garvar man bara med, man har vänner på jobbet, sin käraste, och dom här goa vännerna man ringer till när allt bara är skit. Man har olika vänner i olika skeden i sitt liv, en del är där bara en kort sekund och andra där för att stanna på ett eller annat sätt. De bästa och behagligaste vännerna är inte så mycket att språka om...dom finns där alltid.
Därimot dessa konstiga vänner man träffar under årens lopp. Vänner som alltid döljer en massa saker för en, även för de som dom umgås med, de vänner som visar en sida utåt, som aldrig vågar släppa in någon, som egentligen mest är vän för sin egna skull. Ni vet dom vännerna som även försvinner fort som f*n så fort dom träffar någon? Vänner som bara har tid så fort dom själva vinner något på det hela. Dom vänner som man får sålla lite i vad dom säger, för det dom säger är inte hela sanningen och dom utelämnar massor av information som faktiskt behövs för att skapa en hel bild.

Jag har sånna vänner, energitjuvar kallas dom. Man hoppas att en vacker dag så biter det i deras rumpa också, man måste ge och man måste ta.


Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Hoppas jag tillhör den goda skalan! Det gör du för mig iallafall. Kram!

2010-10-26 @ 13:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0