Veolia-transport, morr morr

Ungarna har varit i Östersund under helgen, dom sattes på tåget hem igår. Ronnie ringer och berättar att det tydligen är fel biljetter han har köpt (köpt en barn och en ungdom), Emelie hade ringt han och då hade konduktören berättat att dom skulle ha en vuxen biljett också och hon skulle minsan prata med deras mamma när dom kom till Sundsvall.
Jag hem och skit irriterad för så där håller man minsan inte på, visst om vi hade köpt fel biljetter men då borde även konduktören i fredags sagt någonting. Ringer Veolias kundtjänst och fick prata med damen som skulle behövt ett antal timmars bemötande kurs! Hon vidhöll också att ungarna skulle ha en vuxenbiljett och om det är fel när jag bokar på SJ´s hemsida så skulle JAG ringa och berätta det för dom.

Irriterad åker vi och ska handla när jag anlitar min kära vän att kolla hur det funkar på Veolia´s egna sida om man ska boka, jajamensan lika som på Sj´s, en ungdom och en barn biljett skulle man ha.
Konduktören lyste med sin frånvaro när vi hämtade brudarna men det första barnen säger är att vi hade fixat fel biljetter och vi måste ändra det tills nästa gång så det inte blev så igen.

Ringer kundtjänst idag igen och får tala med en trevlid tjej som förklarade att det räckte med en ungdom och en barn och när Emelie fyller 7år så måste dom ha en vuxen och en barnbiljett.

Nu hittar inte jag någon mejladress till just dom som kör dessa tåg mellan här men jag ska leta vidare så dom får reda på hur fel dom har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0