tandis besök med Emelie

Emelie hade superbra tänder och behöver inte komma tillbaka förens om 1½, men jag ska ringa när hennes 6års tänder kommer för dom plastar tänderna.
När Emelie tappade sin första tand så var den andre redan uppvuxen, det visade sig idag att det är samma sak med tanden brevid som är lös, så unga fröken skulle vicka mycket på tanden så den släpper innan bakom tanden kommer upp för mycket. Hon har korta framtänder, men det berodde visst på att hon gnisslar tänder....vad vet jag, jag sover på nätterna :-)

Pratade lite med henne om Ronjas dåliga tänder, dåliga och dåliga är dom egentligen inte utan det är hennes saliv som bråkar med tänderna. Ska till tandis med henne i mars så får vi se.

Nä nu måste jag sätta lite fart, svärmor och svärfar kommer på lördag och i morgon ska jag köra min prinsessor till Östersund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0