Oj vilken dag det blev!

Det började rätt så knasigt, Ronja fick hår i munnen när hon åt frukost och givetvis så behövde hon kräkas. Vid 8.30 hade jag väckt Emelie och telefonen ringer, det r Ronjas fröken som berättar att hon har sagt att hon kräkts på morgonen och trodde väl typ att det var vinterkräksjuka...men inte skulle jag skicka iväg henne om hon hade det.

Emelie började sin nya förskola idag, lite nervösa och med snorhalt väglag masade vi oss iväg, jag har varit skapligt skeptisk till förra hon gick på så jag hade inte så stora förhoppningar nu heller. Men shit va glad jag blev när jag kom dit, stora härliga lokaler och Bitte som blev superglad över att se oss. Eftersom dom slagit ihop två förskolor så var det en hel drös av nya ungar. Det är en gammal skola så det finns gumpasal, Den andra fröken visade mig den och jag tyckte det var helt underbart! Men hon trodde att det skulle innebära typ att alla ungarna skulle slå ihjäl sig, hmm det är en drös 5 åringar som snart ska upp i skolan...jaja. Pratade med Bitte innan jag gick i alla fall att jag skulle vilja ändra Emelies tider i stället för 9-14 så vill jag ha 8.30-13.30 så kan Ronja hämta Emelie på hemvägen, det har varit lite struligt när vi ska hämta Emelie när Ronja just kommit hem från skolan eftersom den stora damen inte vill vara hemma själv och är givetvis supertrött.
Till min stora förvåning så fick vi ändra tiden.....det trodde jag aldrig!

Kom hem i alla fall satt och snackade med Sussi på msn, det är en brutta som bor på samma område som mig vi säger minst en gång i veckan att vi ska ses men det har inte blivit av. Men idag så jäklar...drog med mig hunden och ner till henne. Trevligt att dricka kaffe hos någon annan det är man inte bortskämd med nu för tiden. Vi ska dr ihop ungar och göra nått kul, sen krävde jag en vinkväll :-)

Nu ska jag kasta barn i säng så det blir någon ordning!


Kommentarer
Postat av: SuzieQ

Ja tack för ett riktigt trevligt besök i dag! Det gör vi om som sagt=)

2009-01-13 @ 21:01:33
URL: http://lucisen.blogg.se/
Postat av: Orsakullan

Vinkväll... suck... undrar när en annan ska få en sån igen? Om 15 år typ... Är sååå sugen!!!

2009-01-14 @ 10:43:45
URL: http://orsakullan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0