Bonde söker fru..Bröllopet

Jag har inte kollat särsillt mycket på Bonden i höstas, sett lite nu och då bara.
Nu får vi ju se alla förberedelser och bröllopet ikväll på tv4. Det var lika varje omgång, det har varit bröllop och förlovningar fortare än kvickt. Om man har som Magnus och Emma känt varandra ett halvår och sedan gifter sig med buller och bång, dyrt och påkostat....hur tänker man då?
Hur kan man veta att man vill leva med någon efter 6 månader? Hur väl känner man varandra egentligen?
Jag och barnens pappa gifte oss efter 1 år, visst det var ju det man ville just då....men efter bara några år så funkade det inte längre. Man står där nykär och allt är rosa söta moln som man ligger mjukt och gosar på. Det är klart att man kör på den vågen och vill gifta sig och ha hela paketet.

Jag och Claes har varit tillsammans i 2 år nästa vecka, det är först nu som det känns som att det faktiskt är vi! Man upptäcker nya saker om varandra hela tiden vilket faktiskt kan resultera i att det inte funkar mellan en längre, har man då rusat in i saker så blir det inte bättre heller.

Pratade med en kompis i morse som nu tyvärr ska skilja sig. Vi insåg en konstig sak, hennes två senaste förhållanden har varit långa. det har varit nått som strulat från början sen när saker och ting lägger sig så man är inte uppe i varv och det borde vara den bästa av de bästa tiderna....då börjar man bråka och till slut gör slut

Jag måste väl erkänna att skulle någon betala ett sådan bröllop för mig som Emma och Magnus fick så nog f*n hade jag tvingat Claes till altaret.....dock utan kameror i fejan :-)

Kommentarer
Postat av: Jenny

håller helt med dig att gifta sig är ju ett sånt stort steg, visst jag skulle åxå vilja göra det nångång förhoppningsvis medans jag är någotsånär ung o snygg men man lär ju ha ett funkade förhållande först...el? haha Kramis

2009-01-26 @ 20:57:00
URL: http://www.nogg.se/pigglet
Postat av: Orsakullan

Har man ett sånt påkostat och offentligt bröllop har man nog stooora krav på sig att det bara måste funka. Men man kan ju hoppas att det håller, det KAN ju göra det och de är ju ruskigt söta ihop. Fast hur väl känner man varann efter ett halvår?? Det vet man ju av erfarenhet att förälskelse har en tendens att svalna ganska snabbt ibland... Men det var kul att se och såååå romantiskt!

2009-01-26 @ 22:15:19
URL: http://orsakullan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0