Jul undringar

Detta har jag fått av Orsakullan

Min jul:

  • Min svenska favoritjullåt: Tänd ett ljus, kanske
  • Min utländska favoritjullåtKan jag inte komma på 
  • Vad måste finnas på julbordet? Skinka, rödbetssallad och brysselkål 
  • Vad behöver inte finnas på julbordet? Grisfötter
  • Hemlagat eller köpt julmat? Hemlagat, definitivt, men jag har blitt för slå i år *suck*
  • Karl Bertil eller Kalle Anka? Inget av det 
  • Glögg eller must? Båda. Must till maten och glögg på kvällen. 
  • Bästa julkalendern? Fröken noll koll har noll koll 
  • Något jag saknar från min barndoms jular? Förväntan och pirret i magen efter tomten. Att "bara vara" och slippa tänka på mat och andra trivialiteter. Beatrix Potters sagovärld den 23:e december, då började julen "på riktigt"!
  • Hårda eller mjuka paket? Spelar ingen roll, det är innehållet som räknas.
  • Ge eller få? Ge, helt klart!!
  • Bästa julfilmen? Tja kollar sällan på film
  • Nytt för den här julen som blir annorlunda jämfört med 2007? Vi har flyttat 45 mil så det blir ingen jul med min mamma, men i år har jag barnen och Claes har åkt till sina föräldrar som förra året :-)


Tråkiga Angelica har gett sina svar *S*


Kommentarer
Postat av: Classe

vad tråkigt du svarar

2008-12-25 @ 01:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0