Bittra människor

Jag blir så trött på dessa just nu, visst man får vara bitter över att saker inte riktigt går som man vill. Men att vara bitter över att barnen inte är hemma, man kan inte vara med på allt dom gör, inte bli grattad på mors dag, solen skiner, det regnar, inte semester som man tänkt, inte kunna köpa det man vill, saker inte funkar som man vill, fasiken inget är bra!

Gräset är inte grönare på andra sidan, man får gilla läget som det är och göra det bästa av situationen.
Kan lugnt påstå att det är fan inte roligt för andra sommaren i rad jobba hela långa sommaren. Visst iår slipper jag helgerna men samtidigt missar jag tid med ungar och sambo på veckodagarna. Jag hinner inte åka en meter i sommar förutom fram och tillbaka till jobbet. Livet är så, man kan inte få allt man pekar på och man får ta tillvara det man faktiskt har!
Det är inte roligt att ungarna ska vara borta i 6 veckor för att vara med mormor/farmor/pappa, men dom slipper gå på fritids och ha grymt tidiga dagar. Som förälder måste man ibland bortse från sig själv och se till ungarnas bästa....och ibland krockar mina och barnens intressen.

Nu ska jag passa på att ta tillvara en solig tisdag genom att damma :-)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller helt med dig, är så sant som skrivet=)

2010-06-02 @ 19:19:58
URL: http://www.nogg.se/pigglet
Postat av: SuzieQ

Så sant. Klart det inte är kul men man kan itne alltid vara ego =) Du e klok du =)

2010-06-04 @ 09:31:54
URL: http://lucisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0