Arne och Gunnel


Detta är absolut en svår fråga. Det är klart att jag när den dagen kommer skulle vilja bo med Claes.
Jag är väl ovanligt cynisk i denna fråga, med det yrke jag har så har jag nog sätt lite för mycket i mina dagar.
Nu sätter alla parier igång ett rama skri över detta och "lovar" att detta ska minsan kunna ordna sig och alla har denna rätthet.

Men har vi det?
Hur löser vi detta rent praktiskt?
Så många äldre som sitter hemma ensamna och deras största önskan är att få flytta för att få mer tillsyn och även sällskap. Ska då en make/maka gå före i denna kön, och vart någonsans ska dom hamna? Den ena är för dement för att kunna bo hemma den andre är inte dement. Ska dom hamna på ett demensboende? Eller är det bara ett ålderdomshem?

Eskilstuna är faktiskt väldigt duktiga på att se till de dementa och under tiden jag arbetade inom den kommunen gick vi många kurser för att få mer kunskap i demensfrågan som är oerhört svår och komplex.

Att sitta och lova en massa saker som i praktiken kanske inte ens fungerar, hur många olika boenden ska byggas? Hur ska dessa se ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0