Missnöje i ett förhållande

Har en i min närhet som just nu är otroligt missnöjd i sitt förhållande till sin man, jag försöker stötta henne och lyssnar på det hon säger, komma med goda råd osv.

Jag började så klart att fundera på detta hur gör man om saker har gått så långt att man verkligen bara vill skita i allt. Jag anser att man går till en familjerådgivare innan allt har gått för långt där man kan berätta båda två från sin syn av saken vad som är fel eller snarare berätta hur man vill ha det,
Alla kommer i sina svackor förr eller senare men att bara ha en svacka till att verkligen fundera på om detta är nån man verkligen vill fortsätta med är rätt så lång sträcka.
Hur gör man då för att det ska vara "Vi för alltid"? Inte lätt att veta och det krävs nog en j*vla massa arbete för att verkligen få det hela att funka om det har gått så långt att ordet "skillsmässa" finns där bak i huvudet och gror.

Förutom denna vän så har jag en annan vän som haft det lika svårt hon i sitt förhållande, det gör ont att stå på sidan om och se de man gillar inte må bra. Fast det som gör mig mest förbannad i hela soppan är att dom inte vill ta makten över det hela, det ibland känns som att dom på nått vänster ändå gillar situationen, för ogillar man den så vill man göra nått åt det hela.

Jag har tur som har en helt galet bra kille, visst han kan driva mig till vansinne och jag kan bli så irriterad på honom så jag får klåda på hela kroppen, två sekunder senare så värms hela mitt hjärta av hur mycket jag älskar den idioten. Vi har varit tillsammans i 2½år inte lång tid men inte kort tid heller, det är först nu som verkligen vi hittar våra platser i förhållandet och vi faktiskt har överseende med varandras egenheter. Jag kan inte vara arg på honom särskilt länge och även om jag blir galet irriterad så går det snabbt över.
Jag tycker fortfarande att det är skitjobbigt när han åker iväg på sina resor, kan tycka det ska bli skönt innan han åker men fan så fort han är iväg så ligger saknade som en sten i magen som inte försvinner förens han har kommit hem igen.

Man kan aldrig säga att man alltid ska vara tillsammans och älska varandra, men jag ska fan göra allt jag kan för HAN är det bästa som har hänt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0