När man blir förvirrad av sig själv

Har en kompis som är nybliven singel morsa, det är intressant att se det livet "igen" fast från ett annat håll. Hon och jag var  det tillsammans för 5 år sedan.
Som nybliven ensamstående så är det den mest konstiga period man går igenom i livet. Man saknar livet som familj...fast man är en egen familj fast som ensam vuxen.
Nu är min kompis ute på "marknaden" igen och alla hennes känslor och hela den biten går man igenom igen...fast då genom henne. Man dejtar hej vilt, man tror att det är precis det man vill och behöver, men oftast så är det massor av "fel" på dessa killar fast dom kanske är precis rätt.....men fel just då. Man är desperat ut ur singel livet, fast man egentligen inte är redo för förhållande heller.

Det tog mig 3år att vara redo för ett förhållande och då kom Claes så lägligt så :-)
Mina år som singel morsa har givetvis bestått av en hel del riktigt bra dejter med hur bra killar som helst, men nått har alltid känts fel och jag har dragit mig undan.

Detta var mest ett babbel blogg inlägg men jag kommer verkligen tillbaka hur det var från den tiden när jag pratar med min kompis.

Tack gode gud att jag slipper detta dejtande och undran om man verkligen har träffat rätt kille!

Kommentarer
Postat av: Orsakullan

Har du valt rätt nu då? Kanske blir bröllop och småsyskon snart dådå... Fast visst är det skönt att slippa vara singel och tänk att det fanns några guldkorn kvar där ute till oss!!!

2008-12-21 @ 20:13:38
URL: http://orsakullan.blogspot.com
Postat av: Orsakullan

Har du valt rätt nu då? Kanske blir bröllop och småsyskon snart dådå... Fast visst är det skönt att slippa vara singel och tänk att det fanns några guldkorn kvar där ute till oss!!!

2008-12-21 @ 20:14:02
URL: http://orsakullan.blogspot.com
Postat av: Dysnomia's

Singelskapet är tamejfan ett helvete. Typ. Ordagrant... S

2008-12-23 @ 22:09:55
URL: http://dysnomias.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0