Torsdag och sista dagen på jobbet

Dessa 12 veckor av arbete har bara sprungit iväg i en grym hastighet, idag var sista dagen och det känns både ock måste jag säga. Ska givetvis ringa och tjata på chefen i morgon om att jag vill jobba mer vi får se hur det blir, brukar ordna sig riktigt bra.
Det är intressant att komma från ett hemvårdsområde i en annan stad och ett annat landsting till detta, haha min gamla chef måste ha tryckt in en massa saker i hjärnan sånt som stör mig nu. Tex det finns inga arbetskläder, nu skulle dom få två t.shirtar men det är allt. Deras arbetsplatsträffar består av 1 timme i månaden. Ingen tror mig när jag berättar hur vi hade det där nere, med riktiga apt möten, morgonmöten, team möten, friskvårdstimmar, utbildningar, spa kvällar mm mm. Kan erkänna att ibland saknar jag det hela, i synnerhet när jag pratade med Tant Malin som har kommit tillbaka till jobbet och gick förbi mitt gamla hem....usch sakna en gammal tant så där!

Nu har verkligen skolorna satt fart, är det inte ändringar om när dom tar kort så är det "Glöm inte fika", "Vi ska på friluftsdag...frivilliga föräldrar som vill med?". Vi får inte heller glömma fritids, det där har blivit en historia för sig själv. Dom har inte särskild stor koll på nått fast jag lämnade in schema för hela sommaren, för tredje gången den här veckan så har jag pratat med dom i telefon. Dom gör så gott dom kan men det är ändå bra jobbigt när det känns som att det inte finns nån koll alls.

Idag började föresten tjejerna på Hiphop, det är ett samarbete med fritidsgården och NGTO (eller va f*n det heter), gratis och ungarna kan älga dit själva. Nästa vecka står teater, cirkus och små pyssel på schemat. Det blir nog riktigt bra.

Nu ska jag dra min kära sambo i det lilla hår han har kvar till sängen hahaha


Kommentarer
Postat av: Orsakullan

Är det IOGT-NTO du menar? I så fall förstår jag om du blandar ihop bokstäverna för de har väl du ALDRIG haft något att göra med, haha!

2009-09-04 @ 08:42:34
URL: http://orsakullan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0