Det måste nog vara den coolaste staden i världen




Jag måste bara få blogga lite om den staden som jag tycker i absolut en av dom coolaste i världen, nämligen Shanghai. Här bor det 21 - 27 miljoner mäniskor, men trots det en väl fungerande stad där verkligen allt finns. Västerlänskt så väl som det riktiga Kina, det som ibland bara ser på TV. Se nästa kort jag ska lägga upp. När jag var här ni var det mellan 37-47 grader varmt, så ett bra scoop är ju att åka hit under perioden Oktober-Maj annars är det för varmt.

En sak som jag tycker är cool är dom så kallade "fejk marknaderna" som finns på flera ställen. En labyrint med små affärer som säljer allt från guld och pärlor till kläder och leksaker för ingenting.

Jag har köpt Pärlörhängen till min snutte gnussa för 5 kr st.....! Och då gör dom dem medan man väntar. GANT och POLO piketröjor för 20kr st. Billigare än så kan det inte bli.

En kväll var vi och åt på en Teppanyaki resturant, pilgrimsmusslor och kobebiff... all you can eat för 150 kr....

Nej kan ni så gör det.... ÅK TILL SHANGAI om ni kan..

Shhe shee.. Claes




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0