Lite av varje

Känner mig så där less idag, ni vet det kryper i kroppen men inget blir gjort, man vet inte vad det är men allt är bara bläää. Tankarna snurrar, egentligen inte på nått men ändå bara det mal.

Idag börjar sportlovet! Vi lyxar till det med 2 veckors ledighet, nästa söndag drar vi till Åre och är där en vecka ska bli skönt att komma bort en vecka men det är mycket som ska ordnas och funderas på och klaffa innan vi kommer iväg.

NI kanske minns att jag skrev för ett par veckor sedan att något tråkigt hade hänt?
Nu har dom gått ut med det också så då får väl jag lov att lätta mitt hjärta i denna fråga också. Barnens pappa och hans fru ska skilja sig :-( Det tunga i det hela är att hon har varit i barnens liv sedan Emelie var 9 månader och Ronja 2½ år, dom har verkligen inget minne av att pappa någonsin har bott själv. Efter att jag har pratat med både pappan och Veronica har vi kommit överens om att jag ska berätta för barnen hur saker och ting ligger till. Vi har nämnligen ett litet problem och det är att Ronja är inte så pigg på att åka iväg om inte Veronica är hemma. Det är inte för att hon inte vill träffa pappa utan att hon är lite känslig just nu och saker och ting börjar så smått spöka i hennes blivande tonårskropp. En ytterligare anledning till att jag berättar är just avståndet mellan Sundsvall och Östersund, tjejerna måste få smälta det hela innan dom åker.
Det är jobbigt för mig men det är jobbigare för Ronnie och Veronica. Det som är skönt är att vi i alla fall kan prata allihopa och att barnen givetvis ska få träffa Veronica också.
Nu har inte barnen varit hos pappa på länge av diverse olika anledningar, men framför allt för att han ska få smälta det hela, dom kommer att åka dit i fortsättningen ungefär en gång i månaden och så får vi se hur det blir.

Nu ska jag sluta och gnälla och fortsätta med Claes packning, han behövde så klart jobba lite extra idag....men jag är van vid att han kommer efter att han har spelat tennis så han kommer hur som haver hem tidigare än vanligt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0