Hemma igen

En lång helg hos mormor i Eskilstuna är inte alls dumt, men det är skönt att komma hem. Det var första gången jag var nere nu sedan vi flyttade upp, helt klart med blandade känslor.
E-tuna är ändå hemma (trots bara några år som boende där), e-tuna är lika stort som Sundsvall med den skillnaden att allt ligger närmare till i tuna. Det jag saknar förutom lilla mamma är just vännerna man har där nere, under dessa dagar jag varit nere så har jag hunnit med många koppar kaffe :-) Saknar AS,KO,VE och alla andra men framför allt tant Malin, ska tvinga upp henne och pojkarna när jag fyller år.
Jag saknar Ronjas gamla skola, hon var i skolan hela dan igår och hälsade på, när hennes gamla fröken Anette från 6 års kommer fram när jag hämtar Ronja och berättar hur mycket hon saknat henne och hon har kramat henne 1 miljon gånger under dagen då känns det i magen kan jag lova. Du mamma föresten...ska hälsa till dig från Anette :-) Underbart att se ur glada alla blev att se Ronja och så där, trodde hon skulle bli riktigt ledsen igår när vi åkte hem...men nää bara vi kom ihåg att hon skulle ha skridskorna med sig idag till skolan :-)

När vi kom hem så såg vi att det hade varit skapligt snöväder i helgen, nu är det -10 och säkert 5-7dm snö och strålande solsken...ser kul ut när Busan ska hitta nånstans att kissa, hon försvinner i snöhögarna.

Nu ska jag åka och handla, mat kan vara bra!

Kommentarer
Postat av: as

Vad fint du skriver, jag blir riktigt rörd.Ska jag eller ska jag inte återvända till läxböckerna, kanske blir fast här vid datorn

2009-02-11 @ 17:39:28
Postat av: Tant Malin

De va riktigt kul å få träffa dig å ungarna, jag tyckte att min snart 6 åring blivit sååååå stor, men sen så kolla man emlan hur mycket hon har ränt i väg då va ju han bara en fjärt i rymden asg

Simon sa de att tyckte de va jätte kul att träffa tjejerna ingen. Han å Ronja kommer verkligen överens ;)

Nu ska ja mata Cazper men ha d gött... (han hälsar)

2009-02-13 @ 11:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0