Gamla vänner

Åren bara går och helt plötsligt inser man hur länge man har känt vissa människor.

Pratade med Hbg Jocke häromdagen på msn.
Han lärde jag känna på mIRC (japps den gamla goda tiden...innan msn tiden och alla använda ICQ), detta var slutet av 90-talet. Kom fram till att det är väl en 11-12 år sedan. Jag bodde hemma, vi hade vårat första maraton samtal i telefon..började på kvällen och det slutade på morgonen när han skulle gå till jobbet. Kom på nu att det dessutom måste varit i december för han åt en bit julkalender choklad till frukost :-)
Jocke har lyssnat på allt mitt skit under åren, från att jag skulle flytta hemifrån till giftemål och skilsmässa. Vi hade en överenskommelse om att om vi var singlar när vi var 28 tror jag så skulle vi gifta oss...vi var inte singlar vid den tiden :-)

Nu pratar vi inte så ofta, men jag eller han kan ringa när som helst till varandra utan att man ens reflekterar över att det kanske är 2 år sedan sist vi pratade.

Madde lärde jag känna när vi väntade våra stora barn och satt som flodhästar vid var sin dator 7 mil i från varandra. Första gången vi träffades så skulle vi även träffa några andra gravida kossor. Jag och Madde skulle ses utanför åhlens i falun och det tog väl 2 minuter tills vi bara gick omkring och skrattade så tårarna rann.
Jag fick Ronja först och hon var väl 5 dagar när Madde kom förbi och hälsade på. Fick sms av henne några timmar senare och då hade hennes vatten börjat sippra. 
När våra stora grisar fyllde 1 skulle Madde och Carl-William komma och fira, vi hade kalas på lördagen. Jag tror på söndagen pratade vi igen och av någon anledning kom vi in på syskon, då visade det sig att vi försökte båda två och på onsdagen tog vi gravtest och vi väntade tillökning.
Våra små prinsessor är födda med bara några dagars mellanrum men denna gång låg vi på BB samtidigt...fast på olika sjukhus.
Pratar inte så mycket med Madde, mer än lite hej hej på msn....men roliga minnen har jag och det är väl snart 8 år sedan vi började prata.

Skåne Linda lärde jag känna av egentligen en mindre rolig anledning, vi var båda helt nyseparerade. Långa och många timmar av skilsmässo prat och idiotiska (japps det var så du Ronnie *S*) ex som fasiken inte fattade någonting. Ändrinar av schema, icke barnledighet, bråk och stök. Men vi har också haft jävligt kul och det var skönt att ha någon i samma sits. Linda har jag känt sedan våren -04 så det är några år det med.

Tiden bara rullar på och åren går utan att man tänker på det. Men alla mina vänner är speciella och den bästa vänskapen för mig är att veta att dom finns fast man inte pratar.

Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Claes Nilsson

men jag då

2008-11-20 @ 14:16:47
Postat av: Dysnomia's

Ja, jeflars vad det gaggats! :-D

Även om vi inte längre är i samma sits, så är det göttmos att ha dig där ett telefonsamtal bort!



Kram tbx på're!

/Dysnomia's aka "Skåne Linda".. S

2008-11-22 @ 12:20:52
URL: http://dysnomias.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0